Een poosje geleden zocht ik op een stadsplattegrond die voor de Petronas torens buiten stond naar de ligging van een ambassade. Het viel me op dat er allerlei nuttige infrormatie op die plattegrond te vinden was, zoals de kantoren van luchtvaartmaatschappijen. Ook KLM kwam ik tegen, pal naast het monorailstation Bukit Bintang. HИ, en naast het station Imbi ook al. En hИ, niet te geloven, er was een KLM kantoor bij ieder monorailstation! Het duurde even, maar toen drong uiteindelijk toch door dat KLM niet de afkorting was van een grote Nederlandse luchtvaarmaatscjhappij, maar van… Kuala Lumpur Monorail! Wat de lezer natuurlijk allang in de gaten had.
Ik blijf dat ding fascinerend vinden. Zo praktisch, zo stil, zo fotogeniek. Nou breng ik op het ogenblik wat dagen door met het (in mijn hotel) lezen van reisverslagen en het dromen over wat ik samen met Charlotte zou willen gaan ondernemen (hИ, een Nederlands stel dat een wereldreis op de fiets aan het maken is en dat pas geleden hier langskwam, hИ, een natuurbeschermingsproject in Thailand waar je twee maanden lang kunt komen helpen, hИ, en hier vragen ze mensen met duikervaring). Maar af en toe kijk ik naar buiten en zie dan dat het licht mooi staat op de monorail. En daar komt hij. Klik.