Tijdens een demonstratie volksdansen

Goeie dag weer, vandaag. Zondag, de oude binnenstad in, iedereen op zijn paasbest aangekleed, wij staken een beetje af met onze operationele kleding, nou goed. Schitterende zon, al wilde de temperatuur niet echt ver boven de nul komen. Langzaam dringt het door dat ieder land in Europa intussen te maken heeft met dezelfde kou, maar dat voor ieder land de berichtgeving, en dus het koude weer, ophoudt bij de grens. Soit. Overmorgen wordt in Valencia weer achttien graden verwacht. Ha.

Maar vandaag, dus. Vroeg al een krant bij een kiosk gekocht, meegenomen naar een café voor een kop koffie en een croissant. Daarna de binnenstad ingegaan, die langzaam tot leven kwam, en waar in de ochtendzon zelfs een demonstratie volksdansen werd gegeven. Doorgeslenterd, ramen (Japanse noedels, dus) gegeten voor de verandering, nieuwe delen van het centrum verkend. Overal imposante gebouwen van natuursteen, rijk versierde overheidsgebouwen en kerken, musea, exposities. Dit wordt de komende tijd onze omgeving. Wow. Ik zie het helemaal zitten.

De eerste twee foto’s die hierboven staan, daar was ik al vrij snel zeker van. Maar nu: ik heb er nog twee waarvan ik er één in dit stuk wil zetten, maar ik weet niet welke. Ze hebben allebei iets wat me bevalt en waardoor ik ze zou willen gebruiken, maar ik zou graag willen weten welke de lezers van dit weblog het meest bevalt. Dus: welke? En, moeilijk maar wel interessant: waarom? Geen van beide mag ook 😉

Laten we deze 'de eerste' noemen

en deze 'de tweede'

… en naar aanleiding van één van de reacties, hierbij een iets aangepaste versie van de eerste, ben het helemaal met de aanpassingen eens, al vind ik zelf nog steeds dat ook foto no. 2  ‘iets heeft’:

iets aangepaste versie van de eerste